כאשר מחשב נייד אינו מזהה כבל רשת (Ethernet), ניתן לנסות את הצעדים הבאים:
1. בדיקת כבל הרשת
- ודא שהכבל תקין: נסה לחבר אותו למכשיר אחר ולבדוק אם הוא עובד.
- בדוק את החיבורים: וודא שהכבל מחובר כהלכה גם למחשב וגם לנתב/מודם.
2. בדיקת שקע הרשת במחשב
- בדוק אם נורית החיווי ליד שקע ה-Ethernet דולקת או מהבהבת.
- אם אין חיווי, ייתכן שיש בעיה בשקע עצמו או בכבל.
3. עדכון או התקנה מחדש של מנהלי התקנים
- פתח את מנהל ההתקנים (Device Manager):
- ב-Windows: לחץ על
Win + X
ובחר "מנהל ההתקנים".
- חפש את כרטיס הרשת תחת "Network adapters".
- לחץ לחיצה ימנית עליו ובחר:
- "Update driver" (עדכן דרייבר).
- אם זה לא עוזר, נסה "Uninstall device" (הסר התקן) ואז הפעל את המחשב מחדש.
4. בדיקת הגדרות רשת
- פתח את "הגדרות הרשת והאינטרנט" (Network and Internet settings).
- ודא שכרטיס הרשת (Ethernet) פעיל ואינו במצב "Disabled".
- נסה לאפס את הגדרות הרשת:
5. בדיקת חומרה
- בדוק אם יש בעיה פיזית בשקע ה-Ethernet של המחשב.
- אם מדובר במחשב חדש או שלא השתמשת בכבל Ethernet בעבר, ודא שהוא תומך בחיבור Ethernet (חלק מהמחשבים החדשים אינם כוללים שקע כזה).
6. פתרונות אלטרנטיביים
- אם הבעיה לא נפתרת, שקול להשתמש במתאם USB ל-Ethernet.
7. בדיקת הנתב/מודם
- נסה לחבר את כבל הרשת לשקע אחר בנתב.
- ודא שהנתב מתפקד כראוי.
אם ניסית את כל הצעדים ועדיין הבעיה נמשכת, ייתכן שמדובר בבעיה בכרטיס הרשת של המחשב עצמו, ותצטרך לפנות לתמיכה טכנית או למעבדה מקצועית.