10 Jan
10Jan

כאשר מחשב נייד אינו מזהה כבל רשת (Ethernet), ניתן לנסות את הצעדים הבאים:

1. בדיקת כבל הרשת

  • ודא שהכבל תקין: נסה לחבר אותו למכשיר אחר ולבדוק אם הוא עובד.
  • בדוק את החיבורים: וודא שהכבל מחובר כהלכה גם למחשב וגם לנתב/מודם.

2. בדיקת שקע הרשת במחשב

  • בדוק אם נורית החיווי ליד שקע ה-Ethernet דולקת או מהבהבת.
  • אם אין חיווי, ייתכן שיש בעיה בשקע עצמו או בכבל.

3. עדכון או התקנה מחדש של מנהלי התקנים

  • פתח את מנהל ההתקנים (Device Manager):
    • ב-Windows: לחץ על Win + X ובחר "מנהל ההתקנים".
  • חפש את כרטיס הרשת תחת "Network adapters".
  • לחץ לחיצה ימנית עליו ובחר:
    • "Update driver" (עדכן דרייבר).
    • אם זה לא עוזר, נסה "Uninstall device" (הסר התקן) ואז הפעל את המחשב מחדש.

4. בדיקת הגדרות רשת

  • פתח את "הגדרות הרשת והאינטרנט" (Network and Internet settings).
  • ודא שכרטיס הרשת (Ethernet) פעיל ואינו במצב "Disabled".
  • נסה לאפס את הגדרות הרשת:
    • פתח שורת הפקודה (Command Prompt) כמנהל מערכת והקלד:
      bashnetsh winsock reset
      netsh int ip reset
      ipconfig /release
      ipconfig /renew
      ipconfig /flushdns
    • הפעל מחדש את המחשב לאחר מכן.

5. בדיקת חומרה

  • בדוק אם יש בעיה פיזית בשקע ה-Ethernet של המחשב.
  • אם מדובר במחשב חדש או שלא השתמשת בכבל Ethernet בעבר, ודא שהוא תומך בחיבור Ethernet (חלק מהמחשבים החדשים אינם כוללים שקע כזה).

6. פתרונות אלטרנטיביים

  • אם הבעיה לא נפתרת, שקול להשתמש במתאם USB ל-Ethernet.

7. בדיקת הנתב/מודם

  • נסה לחבר את כבל הרשת לשקע אחר בנתב.
  • ודא שהנתב מתפקד כראוי.

אם ניסית את כל הצעדים ועדיין הבעיה נמשכת, ייתכן שמדובר בבעיה בכרטיס הרשת של המחשב עצמו, ותצטרך לפנות לתמיכה טכנית או למעבדה מקצועית.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.